Praktijkclub fiscaliteit 2024-25
Praktijkclub fiscaliteit 2024-25
- Liever online? Geen probleem, er is steeds ook een online sessie mogelijk.
- Online: u heeft de keuze tussen een middagsessie (van12u tot 15u) of avondsessie (18.30u tot 21.30u).
- (her)bekijk een sessie wanneer dit u past.
U wilt als eerste op de hoogte zijn van de fiscale nieuwigheden en actualiteit.
U wenst uw klanten snel en correct te adviseren
Zonder dat u de fiscale tijdschriften hoeft te lezen, wenst u toch perfect op de hoogte te blijven van de evoluties in uw vakgebied.
Wetswijzigingen en -aanpassingen, nieuwe wetgeving, regionale en nationale regelgeving, rechtspraak, circulaires, parlementaire vragen en commentaren, … de fiscaliteit in ons land is permanent in beweging. Als accountant of boekhouder is het belangrijk om snel en correct op de hoogte te zijn zodat u uw klanten correct advies kunt verlenen op basis van de meest recente informatie.
Met de Praktijkclub Fiscaliteit bent u op elk ogenblik up-to-date. Tijdens de 5 sessies die we doorheen het academiejaar organiseren, bent u continu op de hoogte van de belangrijkste wijzigingen, nieuwe wetten en regels zodat u snel een gefundeerd advies kunt verlenen.
Bovendien worden de belangrijkste fiscale nieuwsbrieven en tijdschriften samengevat en besproken. Zo hoeft u niet altijd alles zelf te verwerken wat een enorme tijdswinst betekent.
Ook als online sessie beschikbaar
Wat
De Praktijkclub Fiscaliteit is:
➢ een permanente opvolging van de fiscale actualiteit (5 sessies over een gans academiejaar)
➢ Analyse van nieuwe wetten en wetswijzigingen, parlementaire vragen en circulaires.
➢ Bespreking van de belangrijkste artikels uit diverse fiscale nieuwsbrieven.
➢ Duiding van de belangrijkste rechtspraak
➢ Ervaren docenten
➢ Regionaal georganiseerd op goed bereikbare locaties + online
Wij vatten de fiscale actualiteit voor u samen
Al die informatie wordt voor u volledig en nauwkeurig samengevat en becommentarieerd. Nadien kunt u deze praktische informatie meteen gebruiken in uw dienstverlening.
Alle sessies worden door ervaren docenten gegeven. Zij gebruiken tal van praktijkvoorbeelden uit uw dagelijkse werkomgeving.
Verschillende locaties
Onze praktijkclubs vinden telkens plaats op verschillende locaties die vlot bereikbaar zijn en over voldoende parking beschikken. Uw verplaatsing blijft steeds beperkt.
U schrijft zich in voor een door u gekozen locatie. Kan u echter op een bepaalde datum de club op die locatie niet volgen dan is dat geen enkel probleem. U kan deze sessie dan gerust op een andere locatie naar keuze volgen, of de online sessie volgen.
Online sessie & uitgesteld kijken
Volgt u liever de clubsessies online? Geen enkel probleem. U kan ipv op een vaste locatie, ook inschrijven voor de online sessie. Elke van de 5 sessies zal ook online live gegeven worden. U kan kiezen, telkens op maandag van 12u tot 15u of op dinsdag van 18.30u tot 21.30u.
U kan inschrijven voor de online sessie als uw vaste locatie, of u kiest voor een vaste locatie, en wanneer u een sessie daar ter plaatse niet kan volgen, kan u deze ofwel op een andere locatie volgen, ofwel online volgen.
Ingeschreven clubleden aan de online sessie ontvangen vooraf een link. Hiermee kan u op de vastgelegde datum en tijd (= startuur) inloggen en het seminarie live volgen.
Uw voordelen:
- geen verplaatsing
- er is een live interactie met de docent: u kan onmiddellijk vragen stellen via een chat-scherm of mondeling
- de syllabus kan u vooraf reeds downloaden van op onze website
Achteraf wordt er door het programma een aanwezigheidslijst opgemaakt a.h.v. de loging-gegevens (tijd van inloggen, einde van inloggen) van de deelnemers. Dit is voor de erkenning van uw attest.
Uitgesteld kijken
Alle clubleden ontvangen na een clubreeks ook de link naar de online sessie om deze achteraf te bekijken. Wanneer u niet aanwezig heeft kunnen zijn op een sessie, kan u zo toch deze integraal bekijken wanneer dit u past. (Opgepast: hiervoor mogen geen attesten uitgereikt worden).
Uitgebreide syllabus
De syllabus van de Praktijkclub is een echt naslagwerk. Naast de powerpoint die tijdens de uiteenzetting gebruik wordt, ontvangt u tevens een uitgebreide tekst-syllabus volgens een terugkerend stramien.
Alle samenvattingen zijn op een geordende wijze opgenomen, voorzien van alle verwijzingen, zodat u en uw medewerkers dit naslagwerk blijvend kunnen gebruiken.
De documentatie van elk seminarie is ook online beschikbaar. Zo kunt u steeds de documentatie van een seminarie of opleiding waarvoor u ingeschreven bent op uw pc raadplegen en hoeft u die documentatie niet zelf meer te archiveren.
U kan de documentatie digitaal terugvinden via "online diensten" en deze downloaden.
Praktisch: stel reeds vooraf uw vragen
Om de praktijkgerichtheid te vergroten wordt de syllabus van iedere sessie vooraf reeds beschikbaar gesteld via het intranet zodat u vooraf de inhoud en de besproken onderwerpen kan consulteren.
Indien u bij de besproken onderwerpen vragen heeft, kan u deze vooraf reeds stellen. Uw vragen worden doorgegeven aan de betreffende docent zodat deze nog beter op uw dagdagelijkse praktijk kan inspelen.
Attesten
Deelnemers ontvangen een attest voor permanente vorming na ondertekening van de aanwezigheidslijst bij begin en einde van elke sessie.
- ITAA: 15 uren
- FSMA: verzekeringen: 10 punten
- BIV: 15 uren
De attesten zijn na elke sessie ter beschikking via uw persoonlijk intranet op onze website. Opgelet: voor uitgesteld kijken mogen er geen attesten uitgereikt worden.
Het opladen van de attesten naar het ITAA platform zal automatisch gebeuren aan de hand van het ITAA-lidnummer.
Voor ITAA-leden zal het attest daags na het seminarie automatisch naar het ITAA opgeladen worden op voorwaarde dat het ITAA-lidnummer bij registratie is opgegeven.
ITAA-leden kunnen ook na registratie hun lidnummer ingeven door in te loggen, kies voor "profiel wijzigen" en vervolgens geeft u uw lidnummer (zonder puntjes) in.
Prijs
De intekenprijs voor de praktijkclubs bedraagt €785 voor een gans academiejaar - 5 sessies (excl. BTW).
Extra deelnemers van een zelfde kantoor betalen €685
Vroegboekkorting: inschrijvingen tot 15 augustus 2024: €725 voor een gans academiejaar
Onze seminaries zijn betaalbaar via de KMO portefeuille waardoor u een subsidie van 30% kunt ontvangen op de inschrijvingsprijs exclusief btw. Meer informatie hieromtrent vindt u op de website van KMO-portefeuille: www.kmoportefeuille.be
Erkenningsnummer: KMO DV.O215820 (Camepro bvba). Domein: "Financiële geletterdheid".
Uw voordelen
- 5 update-seminaries per jaar mbt alle fiscale nieuwigheden en wijzigingen
- Zeer gedocumenteerde syllabus met slides én uitgebreide teksten. Een naslagwerk in een vast stramien dat u kan blijven gebruiken.
- Originele documenten (wetteksten, circulaires, PV's, rulings, enz.) direct downloadbaar via onze website
- Korting op al onze themaseminaries en updates
- Locaties zijn regionaal verspreid
- Praktisch: Gericht op uw dagelijkse praktijk
- Broodjesmaaltijd op elke sessie
- Online sessie of kijk uitgesteld wanneer het u past
Docenten
Donald Vandenberghe is Belastingconsulent partner bij accountantskantoor Flamée & partners..
Leen De Vriese is advocaat bij Doolaege, Verbist & De Meyere Advocatenassociatie, gespecialiseerd in Fiscaal recht.
Guy Poppe is advocaat gespecialiseerd in Fiscaal recht.
Marc Gielis is Fiscalist belastingadviseur bij Fin-Q
Roel Van Hemelen is ITAA gecertificeerd fiscaal adviseur. Tax Accountmanager Vandelanotte Accountancy.
Online documentatie
De documentatie van elke sesie is reeds vooraf ook online beschikbaar. Zo kunt u steeds de documentatie van een seminarie of opleiding waarvoor u ingeschreven bent op uw pc raadplegen en hoeft u die documentatie niet zelf meer te archiveren.
U kan de documentatie digitaal terugvinden via "online diensten" en deze downloaden.
-
Marc Gielis
extern gecertificeerd belastingadviseur bij Fin-Q te Antwerpen. Tevens is hij redactielid van Vastgoed Kluwer, auteur van een aantal fiscale boeken, gastdocent aan de Brugge Business School (Vives) en Odisee (Brussel)
-
Leen De Vriese
Advocaat-vennoot DVDTAXLAW, Doolaege Verbist & De Meyere, Advocaten in fiscaal recht. Zij is bestuurslid van de Belgian Association of Tax Lawyers (“BATL”) en regelmatig spreker op seminaries over fiscale thema’s.
-
Donald Vandenberghe
Voormalig E.A. Inspecteur administratie directe belastingen. Na een loopbaan als financieel directeur is hij nu als belastingconsulent partner bij accountantskantoor Flamée en partners. Hij heeft een ruime ervaring in accountancy en financieel management.Als docent is hij oa. verbonden aan Syntra West.
-
Guy Poppe
Advocaat gespecialiseerd in Fiscaal recht. Hij is auteur van de uitgaven “Vademecum voor de vzw” en Praktijkboek vzw’s en directe belastingen” uitgegeven door Intersentia en veelgevraagd docent.
-
Roel Van Hemelen
Roel Van Hemelen is sinds 2006 actief als erkend als ITAA gecertificeerd fiscaal adviseur. Roel is spreker bij verschillende opleidingsorganisaties en opleidingsinstellingen en auteur van verschillende boeken en artikels. Naast het geven van opleidingen is Roel actief als Tax Accountmanager binnen Vandelanotte Accountancy.
Permanente vorming
Aantal uren permanente vorming: 15u
Datum | Startuur | Einduur | Stad | Locatie | Prijs | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
01/10/2024 03/12/2024 04/02/2025 25/03/2025 27/05/2025 |
18:30 18:30 18:30 18:30 18:30 |
21:30 21:30 21:30 21:30 21:30 |
Antwerpen | Van der Valk Hotel Antwerpen | € 785.00 | Inschrijven | |
26/09/2024 21/11/2024 30/01/2025 20/03/2025 22/05/2025 |
18:30 18:30 18:30 18:30 18:30 |
21:30 21:30 21:30 21:30 21:30 |
Sint-Denijs-Westrem | d'Office | € 785.00 | Inschrijven | |
23/09/2024 18/11/2024 27/01/2025 17/03/2025 19/05/2025 |
12:00 12:00 12:00 12:00 12:00 |
15:00 15:00 15:00 15:00 15:00 |
Online | Online | € 785.00 | Inschrijven | |
24/09/2024 19/11/2024 28/01/2025 18/03/2025 20/05/2025 |
18:30 18:30 18:30 18:30 18:30 |
21:30 21:30 21:30 21:30 21:30 |
Online | Online | € 785.00 | Inschrijven |